Winacties delen op mijn Website – Waarom ik dat Niet doe – Zinvol Leven

Winacties delen op mijn website? Ik heb er bewust voor gekozen om het niet te doen. Meedoen met winacties doe ik ook vrijwel nooit meer. Als ik iets wil hebben, iets nodig ben, dan koop ik dat. Mijn grote Berghaus backpack heb ik wel gewonnen bij een win en deel actie jaren geleden. Die was ik ook echt nodig en nu hoefde ik die plusminus 150 euro niet zelf uit te geven. Ik zal in deze blog met jou delen waarom ik geen winacties deel op mijn website.

Meer en meer kom ik terug van waar wij als maatschappij naartoe zijn gegaan. Alles lijkt minder waard te zijn, we kopen maar en gooien maar weg. Gelukkig is het vintage of tweedehands nu erg in en worden er op die manier weer veel spullen opnieuw gebruikt of krijgen een nieuwe bestemming. Maar de laatste jaren kopen we veel spullen om er even profijt van te hebben en ze daarna weg te gooien.

Ik hoef alleen maar te zeggen Action…en je weet hoe het werkt. Lekker goedkoop dingetje halen, een seizoen staat het in je kamer en daarna kan het weg of omdat het niet meer leuk is of omdat het al kapot is.

Winacties delen op mijn Website
Waarom ik dat niet doe – Zinvol Leven

Waarom ik niet meer mee doe met winacties, Ik won wel deze Berghaus backpack

Ik heb bewust gekozen om daar niet meer aan mee te doen. Ik ben mijn hele leven anders aan het inrichten... De vaste lezers hebben dat zeker mee gekregen. Ik schreef vorig jaar over het feit dat ik in een klein huisje wilde gaan wonen. Daarna is het in een sneltreinvaart terecht gekomen. Ik zette mijn huis te koop, ik vond een klein huisje waar ik mag wonen totdat ik mijn eigen kleine huisje ergens mag gaan bouwen. Zo snel kan het soms gaan.

Nu was ik al langer bezig met het feit dat ik mijn geld wilde besteden aan iets wat ik daadwerkelijk leuk vond. Ik was erg bewust bezig met mijn uitgavenpatroon. Alleen al bewust zijn van waar ik mijn geld aan uitgaf bracht al een enorme uitgavenverandering aan. Ik gaf geld uit aan spullen waar ik het, toen ik erbij stil stond, niet aan wilde uitgeven. Per direct bespaarde ik geld en dat kon ik opzij zetten om meer te gaan reizen. Iets waaraan ik graag mijn geld spendeer.

Waarom doe jij mee met Winacties?

Hoe vaak doe jij mee met winacties? Hoe vaak win jij?

Bij hoeveel mensen zie je tijdlijn op Facebook vol met winacties staan?

De winacties van de laatste jaren zijn steeds meer verkapte reclames geworden voor het bedrijf, de blogger of de postcodeloterij zelf. Want wat moet je doen om mee te kunnen dingen naar de prijs? De update delen op je sociale media, andere mensen taggen in het bericht en soms ook nog je deelname bevestigen met een email adres of telefoon nummer.

Hoe vaak win jij versus hoeveel reclame maak jij?

Wist jij dat er veel geld mee gepaard kan zijn hoeveel betrokkenheid van volgers er bij een bericht zijn? Dus als jij anderen tagged kan dat meer volgers opleveren en verdient het bedrijf, de blogger of wie dan ook daarmee.

Wist jij dat een goed gevuld email bestand ook geld op kan leveren? Sommige bedrijven verkopen die, bloggers adverteren ermee bij potentiële investeerders dat ze een reikwijdte hebben van .. abonnee’s, deels opgebouwd door winacties?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook op veel bloggers geabonneerd, ik doe ook mee met de postcodeloterij en zoals ik hierboven beschreef… Ik heb mijn grote Berghaus backpack ook gewonnen.

Maar ik vraag me af of de meeste mensen dit wel weten. En als ze er zich bewust van zijn of ze dan ook zo maar alles delen wat er nu allemaal gedeeld wordt. Ik vraag me soms echt af of we met z’n allen niet zomaar overal aan mee doen. Als ik het win zie ik wel wat ik er mee kan of dat ik er een ander misschien wel blij mee kan maken.

Als ik soms de tijdlijn van iemand op Facebook of Twitter zie dan is dat het enige wat iemand deelt: updates van bedrijven om maar iets te winnen. Bedrijven maken hier graag gebruik van en optimaliseren hoe ze dit het beste kunnen doen. Ik heb het gevoel dat er veel mensen zijn die er onbewust in mee gaan.

Laatst wilde ik heel graag stemmen op een foto van iemand die met een fotowedstrijd meedeed van de postcodeloterij. Mijn stem kon ik alleen bevestigen als ik mijn email achterliet waarbij ik me dan ook gelijk abonneerde op de nieuwsbrief. Ik kon het ook via mijn mobiele nummer doen. Dan gaan ze je vast bellen volgende week… Dit is dus gewoon leden proberen te werven en het email bestand uitbreiden over de ruggen van de mensen die graag met hun mooie foto mee willen doen met een fotowedstrijd.

Correct me if I’m wrong ..  Zinvol Leven

Iedereen maakt gelukkig voor zichzelf de afweging en mijn afweging viel die kant uit dat ik minder met het materiële bezig ben gegaan. Dat ik ook minder materieel wil hebben en dat ik nu ik in het kleine huisje woon steeds meer zie dat ik juist ruimte over hou omdat er spullen staan en liggen die ik niet gebruik en alsnog de deur wijs of weg geef 🙂

Misschien komt het moment nog dat ik alles wat ik weg gedaan heb ontzettend ga missen hoor … je weet maar nooit! Tijden veranderen, meningen veranderen, behoeften veranderen…

De meest praktische redenen waarom ik winacties delen op mijn website tegen ga zijn de volgende:

Als jij iets wil hebben dan moet je het kopen

Omdat als je zelf iets koopt en ervoor moet betalen je vaak beter nadenkt. Dan doe je dit minder snel in een opwelling is mijn ervaring. Zo las ik laatst dat iemand een 72 uur regeling met zichzelf heeft. Dus als diegene het na 72 uur nog steeds wil hebben dan wordt het pas gekocht. Heel veel producten passeren dan de revue die je toch niet koopt. Allemaal geld wat je anders kan besteden, aan spullen / momenten die je graag of juist liever doet.

Ik wil juist tegengaan dat we zomaar van alles kopen. Gewoon… Omdat het kan… *cynisch stemmetje aan* Daar moeten we echt weer van af! Ik wil juist dat we weer beter na gaan denken over iets en als we het dan kopen en lang gebruiken en het dus echt de moeite waard is geweest om het te fabriceren, te transporteren voordat het uiteindelijk op de grote vuilnisbelt terecht komt.

Als ik iets echt wil hebben dan koop ik het - Winacties delen op mijn website

Producten krijgen voor een review

Hoe vaak ik niet een product heb geweigerd. Ik krijg via email, op Instagram of op Facebook bijna dagelijks vragen om leuke spulletjes te promoten. Al die schilderijen, flessen, tassen en yoga kleding had ik zomaar kunnen krijgen voor wat reclame op mijn kanalen. Die producten had ik natuurlijk daarna met winacties weg kunnen geven.. Maar ik kies bewust om er niet aan mee te doen, om die onnodige kringloop aan spullen/goederen levendig op gang te houden.

En uiteraard vind reviews lezen ook fijn. Voor dat ik echt iets ga kopen lees ik meerdere reviews. Maar daarin hou ik altijd in mijn achterhoofd dat het een persoonlijke ervaring is. En dat er voor reviews op sites (van een ander of van het product zelf) ook gewoon betaald wordt.

Ik wil geen like / share kopen

Want daar komt het toch gewoon op neer. De meeste winacties die je ziet op internet is dat je een pagina moet gaan volgen en dat je hem moet delen of dat je een ander moet taggen. Als je dan nog meer mensen tagged of deelt ergens krijg je nog meer punten en dus een grotere kans om het product te winnen.

De laatste tijd waren het de Facebook pagina’s met de Tiny House die ze weggeven helemaal hot. Ik werd bijna dagelijks getagd in zo’n bericht. Ik heb echt het idee dat er op deze manier een pagina gemaakt wordt met veel likes … daarna wordt de pagina omgeturnd met een ander thema of doel en verkocht aan iemand die graag een pagina wil met veel volgers… Tiny House is helemaal in en dus liken veel mensen het bericht en delen ze het aan de lopende hand.

Winacties delen op mijn Website

Uiteraard is het fijn als je een website hebt en jij je passie deelt dat mensen die lezen. Daar doe je het toch ook voor, om andere mensen te inspireren. Maar ik wil die lezers niet op die manier verleiden. En ja, het blijft moeilijk om je reikwijdte snel te vergroten als je het niet bepaalde binnendoor weggetjes pakt want mensen delen over het algemeen niet zomaar wat. En de sociale media (Facebook / Instagram / Twitter) zal je alleen maar aanbevelen als je ervoor betaald, je komt niet zomaar meer in iemands tijdlijn (suggestielijn) terecht.

Veel mensen zijn wel geneigd alles te delen als er een kans is om een product te krijgen lijkt het.

En uiteraard vind ik het ook leuk om iets te krijgen maar dan moet het wel iets zijn wat ik echt nodig ben.

Wat een plekje in mijn kleine huis verdient en waar ik echt blij van word.

Waarom ik geen winacties deel op mijn website – Zinvol Leven

Hoe koop jij spullen? Ben jij er van bewust wat je koopt of denk jij bij thuiskomst soms al hmm…waarom heb ik dit gekocht? Sinds ik bewuster probeer te leven, bewuster inkoop of spullen/momenten in mijn leven toelaat zie ik steeds meer wat geen plekje meer verdient in mijn leven…omgeving.. Wie weet verandert mijn keuze nog weer in de toekomst… Dan is dat ook prima.

Zo lang je het maar met je volle verstand doet en er bewust van bent waarom je het doet.

Vorig jaar las ik het boekje van Dennis Storm – Weg ermee..
In dit kader wel echt een aanrader om eens te lezen!!

Winacties delen op mijn website

Wil je meer inspiratie lezen?

5 Redenen Waarom ik Dankbaar Ben

Gebruik de Kracht van Positief Denken in jou Voordeel

Geniet van het Moment – De Weg naar het Geluk

Waarom ik Flexitarier werd?

Lessen die ik al eerder leerde – Vipassana

Zou jij ook wel 3 weken in een Ashram willen wonen?

3 weken in een Yoga Ashram – 200 RYT cursus in Pushkar, India

Ik hoop dat jij net zo geniet van deze mooie wereld dan ik

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *